Cauta

Makeup junkie by day, traveler at heart. Come with me and share my passions. Join the beauty side, we have makeup.

ARHIVA
CATEGORII
AD

Cat de bine ma cunoaste Facebook?

Idei la minut
May 22, 2017 / By / 1 Comment

“Buna dimineata natiune!” – zise ea la 12 noaptea intr-o zi de luni!

Azi o sa facem un altfel de “Boyfriend TAG”, o sa vedem cat de bine stie Facebook ce imi place, dat fiind ca este una din cele mai longevive relatii din viata mea :)). Lasand putin gluma de-o parte, cu toti stim despre practicile stalker-uiste ale faimosului mediu de socializare. Pentru firme Facebook este una din cele mai bune platforme de marketing online datorita asa zisei analize comportamentale ale utilizatorilor sai. Algoritmul sau permite targetarea eficienta in functie de preferintele fiecaruia si a interactiunilor (like, comment, share) cu postari, prieteni, stiri din newsfeed etc. Dar oare cat de bine ajung reclamele la cine trebuie si cat de mult ne conving sa cumparam produsele prezentate?

Fiind o mare consumatoare si deseori victima a marketingului, mai ales cand vine vorba de produse de beauty, m-am decis sa fac un experiment. Am selectat primele reclame sponsorizate pe care Facebook mi le pune in cale si voi verifica daca sunt customizate in functie de preferintele mele.

Ce asteptari am avut inainte sa rasfoiesc reclamele? Ma gandeam ca voi gasi multe care promoveaza magazine de make-up sau skincare, cateva aplicatii pentru muzica (postez zilnic melodii si dau like cel mai des la videoclipuri), multi pantofi (pentru care am facut o obsesie in ultima vreme) si de ce nu, reclame la reviste sau pagini despre stiinta/istorie/sau alte descoperiri interesante (sunt mare fan al revistei Stiinta & Tehnica si dau like obsesiv la orice postare).

Ce am primit in schimb?

Prima reclama iesita in cale a fost din partea Douglas la :

PRO : urmaresc pagina de facebook Douglas, am intrat de cateva ori pe site insa nu am cumparat niciodata de la magazinul lor online.

CON : – sugestia pare sa fi aparut pentru ca am prieteni in lista care au dat like la postare, eu personal nu am interactionat niciodata cu pagina.

– nu este un produs care ma intereseaza.

– pretul este exorbitant, nu as da niciodata peste 10 milioane pentru asa ceva.

-nu sunt fana Philips, dimpotriva, am avut experiente neplacute cu ei.

Concluzie : Money wasted!

 

A doua reclama aparuta a fost din domeniul travel:

PRO : am dat de curand ( 2-3 zile) like la pagina lor.

CON : -am dat like din motive profesionale, nu personale.

-nu sunt din Cluj, nu mi se adreseaza deloc.

Concluzie : Money wasted!

 

Urmatoarea din lista :

Mai ia niste Philips draga client!

Pro : 0

Con : -sunt roscata, epilare cu IPL e fantezie pentru mine (nu e un detaliu pe care aveau cum sa il stie insa).

-nu imi plac produsele Philips.

-nu am dat like la pagina lor, niciun prieten din lista nu a interactionat cu reclamele lor.

Concluzie : Money wasted 3 din 3.

 

Numarul 4 din top :

What?O_o . Zero motive pentru care mi s-ar adresa reclama, nu detin magazine online, nu vand pe facebook,..what?

 

Next :

Frufru : sau cum imi place mie sa le zic, biocrap pe care dai o tona de bani cand ai putea bine mersi sa iti cumperi produsele din piata la un sfert din pret si sa nu mai fii lenes si sa le prepari singur 🙂

Inca o reclama care imi apare in newsfeed pentru ca cineva din lista mea a dat like la un moment dat dar care nu are nicio legatura cu interesele mele. In acest moment tind sa cred ca relatia mea cu Facebook e cam srubeda si ca nu e iubire adevarata.

 

Antepenultima din lista:

Voi stiati ca LIDL si-a bagat nasul si in turism? :)) Eu nu! Reclama asta ia 100 de puncte numai pentru faptul ca va fi subiect de conversatie cu urmatoarele 5 persoane care imi vor iesi in cale maine:)). Vedeti si voi un trend in promovarea destinatiei Spania? Nu e degeaba, Spania a avut o crestere imensa in ultimi doi ani si este pe loc fruntas in alegerile turistilor pentru vacanta.

PRO : i love LIDL :))

Concluzie : GG Facebook, in sfarsit o reclama interesanta.

 

Last but not least :

PRO : Prima reclama dintr-un domeniu de care sunt interesata, in care activez si de care sunt pasionata.

CON : o pagina pe care o urmaresc oricum, apare organic in newsfeedul meu, nu era necesar un boost pentru mine personal.

Concluzie : Money semi wasted, but not in a bad way.

Precizez ca ideea articolului de azi nu este original a mea, am urmarit de curand un videoclip pe youtube cu acest subiect si sincer sunt un pic dezamagita de experienta mea in comparatie cu a ei. Tipa chiar a cumparat ceva, reclamele au fost destul de bine targetate, chiar daca nu personalizate la maxim asa cum se lauda tata Facebook, insa in niciun caz asa de departe de subiect ca la mine.

Voi ati cumparat vreodata ceva recomandat de Facebook si cat de mult vi se adreseaza reclamele care va apar zilnic?

Va pup, be smart and pretty!

 

Comments

comments

You Might Also Enjoy Reading

Comenzi de pe site-uri internationale
August 22, 2017
Decluttering – marea curatenie din 2017
January 22, 2017
What’s in my bag
January 10, 2017

1 Comment

  1. Simona Nemtanu says:

    Ce fain, e prima data cand vad acest gen de articol, l-am citit cu mult interes. Banuiam ca cei de la Facebook nu au o strategie bine gandita in ceea ce priveste reclamele.
    Pupici
    http://www.descude.com

Leave a Reply